بهمن NOPO

بهمن NOPO

tanhavbiks
بهمن NOPO

بهمن NOPO

tanhavbiks

گل به خودی !!

امروزه کمابیش جریان کمپین " خودروی صفر نخرید ! " را همه شنیده اند ، حتی صدا و سیما هم با برنامه های خاصی مانند بیست و سی به این حواشی دامن زد  و جایگاه ها و تریبون های عام و خاص هم از این کمپین بی اثر و بی خبر نماندند ...
  
یک نفر توی جالیز یکی نشسته بود و بقول ما داشت هندوانه کش می رفت یکی از همسایگان صاحب جالیز داشت رد می شده که دزد هندوانه را قائم کرده و یک چوب برداشته و روی لبهایش گذاشته و ادای نی زدن در می آورد !! همسایه مرد صاحب جالیز می گوید : " اینجا چکار می کنی ؟ " دزد می گوید : " دارم نی می زنم !! " همسایه می پرسد : " پس صدای نی ات چرا نمی آید ؟ " دزد می گوید : " این صدایش فردا درمی آید !! "

داستان کمپین که عده ای از هواداران اصلاحات در سیستم خودرویی را پشت سر خود دارد ، معلوم نیست درصف اول خود چه کسانی را دارد ، البته این خیلی هم بهتر است !! مردم پشت سر کسی که نمی شناسند کمتر حرف می زنند و منظم تر می روند !! ولی حداقل ششماه بعد همین مردم خودشان سَرخورده و سُرخورده از همدیگر خواهند پرسید : " تو اول صف بودی ؟ " و آن یکی جواب خواهد داد : " نه من پیش تو بودم !! " و همینطور دنبال آن اس ام اس اول خواهند گشت تا چیزی پیدا بکنند و عمراً پیدا نخواهند کرد !!

در تیم ملی کلمبیا بخاطر یک گل به خودی آنهم از نوع سهوی ، مدافع بیچاره به رگبار بسته شد تا درس عبرتی باشد برای کسانی که یک عده هوادار دارند و آن اینکه هوادار عاشق تفکرات یک تیم یا فرد یا حزب نیست بلکه عاشق تحقق آرزوهای خودش است !! فکر کنید یکی در تیمی مانند تیم ملی کلمبیا عمدا و با یک تبانی از نوع پشت پرده ای ، گل به خودشان می زد ، احتمالا نسل کشی راه می افتاد !!!

تحقیقاً داستان این کمپین هم از نوع همان گل به خودی و صدالبته از نوع عمدی آن می باشد و نسلی که دراین میان لگدمال خواهد شد در بثمر رسیدن این گُل نقش داده شده اند !!

شب که برای شام می رفتیم دوستم گفت : " خوب است ، این کمپین دولت را مجبور می کند تا کیفیت خودروها را بالا ببرد ... " گفتم : " یادم می آید که در کلاس های کیفیت و ایزو می خواندیم که کیفیت اتفاقی نیست ... آیا دولت بصورت اتفاقی می خواهد کیفیت را بالا ببرد یا واقعا دانش فنی آن را دارد !؟ " ولی چه می شود کرد ، ملتی که به معجزه اعتقاد دارد لابد به این اتفاق مهم هم ایمان دارد !!
 
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.