بهمن NOPO

بهمن NOPO

tanhavbiks
بهمن NOPO

بهمن NOPO

tanhavbiks

یعنی چه !؟


خرید الکترونیکی سالهاست در دنیا راه افتاده است به هزار و یک دلیل (!!)  و ملت ما راهی یافته است که در آن هزار و یک دلیل جایی ندارد !! البته ما ته همین چاه زندگی می کنیم و اگر شنیده ایم هزار و یک دلیل از زبان این و آن بوده است والا خودمان از همین جمعیت کورمال تشریف داریم ...
 
 یکی از دلایل منفی اساسی برای خریدهای اینترنتی در کشورهایی که مشکل نژادپرستی دارند ( خاصه اروپا !! ) این است که خریدار و فروشنده چهره ی همدیگر را که تولید تنش می کند را نبیند !!! مثلا سوئدی در خانه بنشیند و چهره ی سیاه یک سودانی را در پشت صندوق فروشگاه نبیند ، یا مثلا یک انگلیسی خیلی شسته رفته با یک ایرانی که از بیست کلمه 3 تا را غلط گرامری و 15 تا را اشتباه تلفظ می کند روبرو نشود !! تا تولید اگزما نکند !!!

یکی از دلایل مثبت اساسی برای خریدهای اینترنتی در کشورهایی که وقت برایشان ارزش دارد ( خاصه اروپا !! ) این است که بجای تلف کردن وقت برای تماشای ویترین ها و سپری کردن اوقات فراغت در فروشگاهها ( که در کشور ما یکی از راهکارهای خانواده ها برای جایگزین کردن بجای رفتن به پارک و سینما هست !! ) در زمانی که فرصت دارند می روند توی اینترنت وسایل را انتخاب و با بهترین کیفیت ( و قابلیت پیگیری !! ) تهیه می کنند و حتی بند منفی را هم در نظر گرفته نه فروشنده را می بینند و نه آورنده را و نه دستشان به اسکناس های کثیف می خورد و ...

و اما در کشور ما چند سالی است که این فروشگاهها راه افتاده است ، البته اینکه مجوز فعالیتی دارند یا پروانه کسب دارند یا نه جای تامل دارد ، چون خیلی از کسانیکه من با آنها حرف می زنم می گویند اگر پول بزنیم و جنس نفرستند یقه ی چه کسی را می توانیم بگیریم !؟!؟ شاید در تلویزیون بتوانند سریالی بسازند و اساس آن را خرید الکترونیکی و معایب و مزایای آن قرار بدهند !! خلاصه اینکه من برای اینکه علاقه دارم تا چنین سیستم هایی وجود داشته باشد در قدم اول مایحتاج غیرضروری ام را که شامل برخی کادوها می شود از این فروشگاهها تهیه می کنم ...

برخی ها نه از سر آشنایی و اطلاعات که از سر بیکاری به این کار رو آورده اند و دقیقا با حساس ترین نقطه ی کارشان که صدای مشتری است شوخی می کنند و نمی دانند اساس کارشان باید این قسمت باشد و قبل از پیگیری مشتری خودشان پیگیر رسیدن محموله باشند تا از آب کره گرفته و یک اعتماد مناسب برای خودشان کسب بکنند و گاه تلفن را جواب هم نمی دهند !!!

ولی برخی ها معلوم است که سوار کارشان هستند و سوارکار خوبی هم هستند ... مثلا من از فروشگاه ایفه هر وقت خرید می کنم ، بدلیل نوع بسته بندی ، جوابگویی و پیگیری مناسب شان کمی بیش از حد انتظار راضی هستم و بی خود نیست که اینجا اسم اش را آوردم ... حتی به یکی تبلیغاتش را کردم و گفت اگر نیاوردند چی ؟ و جواب دادم خودم ضررش را جبران می کنم !!!

خریدهای 5 فروردین موضوع اصلی این پست است ، بعد از انتخاب و واریز پول خرید ها کلی منتظر ماندم و صدایی از آیفون که بوی رسیدن باشد نیامد ... و اما ادامه داستان از به روایت چتولوژی بین من و امور مشتریان !!  
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.