بهمن NOPO

بهمن NOPO

tanhavbiks
بهمن NOPO

بهمن NOPO

tanhavbiks

جهالت مدرن

جهالت مدرن 

  برای همه اتفاق می افتد که از شنیدن چیزی خشنود یا ناراحت شود یا در خلوت خود به مسائلی فکر کند که حتی فکرشم ناراحتش می کند یا برعکس.

یکی از مسائلی که همه عقلا رو آزار میده و منزجر می کنه جهالت اعرابی است که به انواع و اقسام آن مبتلا بودند و یکی از زشت ترین هایش زنده به گور کردن دختران بی گناه بود که قربانی هوس و عقل ناقص و جهل پدرانشان بودند.

تا هر زمان که انسان زندگی کند و دنیا ادامه داشته باشد و سطور کتب تاریخ این واقعه تلخ را در حافظه خود نگاه دارد و آیندگان را نیز از آن باخبر کند انزجار و تنفر از این جهالت نیز خواهد بود و کسی نخواهد توانست توجیه یا تأویل کند.

حال پس از گذشت ده ها قرن از آن دوران انسان به پیشرفت های خود می نازد و از فراگیر شدن علم و تمدن و اخلاق در جوامع بشری لذت می برد و گسترش تکنولوژی و علوم ارتباطی و ابزار آن را محصول فکر و عقل و علم خود دانسته و قله های علوم مختلف را در تصرف خود می بیند و هر روز بهتر و بیشتر از قبل مجهز به امکانات مختلف مادی می شود که مایه مباهات بشر است.

حال سوال این است: آیا با گذشت قرن ها از آن جهالت های وحشتناک و ظالمانه و تجربه اندوزی های بشر از گذشته، امروز جهل و نادانی از میان انسان ها رخت بر بسته و علم و اخلاق و خوبی ها جای آن را گرفته یا قالب و شکل جهل عوض شده و به نحوی دیگر میدان داری می کند؟

در جواب باید گفت بدون هیچ تعصب و اغماضی از لحاظ علوم و فنون مختلف و مسلح شدن انسان به فناوری های نوین و امکانات مادی بشر طریق خوبی را طی کرده هر چند در گیر و دار صنعتی شدن جوامع و رشد علم و اقتصاد فاصله طبقاتی به طرز محسوسی ایجاد و فقر رواج یافته است و فاصله میان غنی و فقیر فاصله ای مد دار است ولی می توان اینطور توجیه کرد که در وقت لزوم ثروت و امکانات طبقه غنی به کمک فقرا هم خواهد آمد...

ولی جهالت در قالبی دیگر و از نوع مرکب خود به بشر غالب شده و او را در مسیر تباهی قرار می دهد! امروز سردمداران زر و زور با تکیه بر پیشرفت های مادی خود، جوامع را نوکر خود قلمداد و بر خلاف شعار های به ظاهر مردم سالارانه خود آنچنان با زور تسلیحاتی دیگران را مرعوب می کنند که روی اعراب جاهلی را که غرق در جهل بسیط بودند سفید کرده اند.

عرب آن روز ، نمی دانست و نمی فهمید زنده به گور کردن دختران معصوم گناهی است بس بزرگ و زنده ماندن آنان باعث بی اعتبار شدنشان نیست و از این رو دست به آن اقدام ناجوانمردانه می زد ولی قدرتمندان امروزی دقیقا اطلاع دارند که چه کسانی مسلح به سلاح شیمیایی اند یا از آن بر علیه دیگران استفاده کرده اند و یا حتی خودشان عامل آن هستند ولی به زور می خواهند به دنیا القاء کنند که بر عکس آن اتفاق افتاده است و برای به کرسی نشاندن حرفشان و رسیدن به اهدافشان از هیچ تلاشی دریغ نمی کنند و این یعنی جهالت مدرن!!!

جهالت مدرن همان جهل مرکب است که در قالب امروزی عرضه می شود و بسیار خطرناک تر و ظالمانه تر از جهالت اعراب است که از دنیای غرب که داعیه حقوق بشر را دارد بر سایر جوامع سایه افکنده است.

حال تاریخ در مورد این جهالت چه خواهد نوشت و چگونه در مورد آن قضاوت خواهد کرد؟

نظر شما چیست؟



نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.